Zakupy z dziećmi mogą być fajne!

Czyli o tym, jak z wizyty w sklepie budowlanym zrobić przygodę.

Streszczenie

Leroy Merlin, jedna z największych sieci marketów budowlanych na świecie powierzyła Architektom Zabawy® stworzenie projektu, dzięki któremu rodzice razem z dziećmi zrobią zakupy eksplorując cały obszar sklepu. Będą się przy tym bawić oraz cieszyć wspólnie spędzonym czasem. 

Nasze zadania

Stworzenie nowatorskiej formuły zakupów 

Wymyślenie gry terenowej w przestrzeni sklepu

Przeszkolenie pracowników

Wyzwanie

Wyzwaniem było stworzenie pomysłowej aktywności, która zbuduje wokół wycieczki do marketu budowlanego entuzjastyczną atmosferę rodzinnej wyprawy. Kolejnym wyzwaniem było zachęcenie do odwiedzenia każdej sklepowej alejki. Z reguły, jeżeli rodzice zabierają dzieci do Leroy Merlin, to taka wizyta jest krótka i koncentruje się wokół konkretnych i szybkich zakupów. Koncepcja dla Leroy Merlin miała też zawierać ideę wspólnego spędzania czasu i robienia zakupów poprzez zabawę.  

Spostrzeżenia

Market budowlany nie kojarzy się w pierwszym odczuciu jako atrakcyjna przestrzeń dla rodziców z dziećmi. Z drugiej strony młodzi rodzice, urządzając swoje mieszkania i domy zabierają najmłodszych na zakupy. Kuszące dla rodziców są wszelkie miejsca w centrach handlowych, gdzie można dziecko zostawić na czas zakupów. Jednak nie w każdym miejscu są one dostępne, a nawet jeśli - to sprawiają, że dziecko jest izolowane od tego, co dzieje się w sklepie.

Rozwiązanie

Razem z grupą dzieci rozpoczęliśmy testowanie przestrzeni Leroy Merlin i sprawdzaliśmy, które miejsca są dla dzieci ciekawe - co je pociąga, inspiruje, zatrzymuje ich uwagę i w taki sposób stworzyliśmy mapę. Mapa zawierała sensoryczną ścieżkę, czyli wskazywała miejsca, które odwołują się do zmysłów dziecka. Przykładowo mapa przygód zawierała dotarcie do słonecznej krainy rozbłysków (Dział oświetlenia) lub strefy Słonia Trąbalskiego (Dział Hydrauliczny). Na mapie znajdowały się wskazówki z zadaniami (np. znalezienie dywanu z najdłuższym włosiem). Dla starszych dzieci pojawiały się także zadania związane z mierzeniem np. płytek ceramicznych (metry, ołówki i kartki są dostępne na terenie sklepu). Mapa była także rozbudowana o pomysły na prezent dla dziecka i tym sposobem rodzice mogli przejść przez sklep z dzieckiem poszukując poszczególnych elementów, z których potem mogli zmontować zabawkę (np. platformę na kółkach dla maskotek). Taka formuła upominku daje dziecku nie tylko materialny prezent, ale także czas i zaangażowanie rodzica. Natomiast rodzicowi podsuwa konkretny pomysł i rozwiązanie. Mapa oczywiście może być rozbudowywana o nowe scenariusze na poszczególne wydarzenia oraz może zawierać inne pomysły na wykonanie czegoś z dzieckiem.

Rezultat

Architekci Zabawy® zrealizowali stworzenie pomysłowej koncepcji zakupów poprzez zabawę skierowaną do rodziców i dzieci.  Projekt, w którym dzieci są wciągnięte w świat dorosłych sprawia, że najmłodsi uczą się poprzez działanie, poprzez zabawę i poprzez współpracę. Nietypowa gra terenowa rozgrywająca się na terenie sklepu, prowadząc uczestników przez poszczególne działy, aktywizowała też pracowników do budowania relacji z klientami (pracownicy wcześniej zostali przygotowani do tej nowej formuły zakupów). Przygoda z mapą, która rozgrywała się na terenie marketu budowlanego Leroy Merlin sprawiła, że zakupy z dziećmi tego dnia pozostawiły wyjątkowe wspomnienia. A kolejne przygody już czekają!

Dowiedz się, jakie mamy pomysły

na wsparcie Twojego biznesu!

KontaKt